Czynniki, które mogą wpływać na wskaźniki sukcesu agencji, mają w dużej mierze charakter wewnętrzny. Wskaźniki, które powinieneś ustalić, obejmują liczbę i doświadczenie ich windykatorów, a także takie elementy jak: „standard pracy”, liczba połączeń telefonicznych, które wykonali w danym okresie, organ założycielski i wiele innych. Posiadanie bardzo jasnych standardów pracy opracowanych i wykonywanych każdego dnia pomoże zmaksymalizować sukces agencji. Chociaż może się to wydawać skomplikowane, zebranie tych danych przez agencję windykacyjną powinno być łatwe. Sprawdź: Firma windykacyjna kujawsko-pomorskie
Jak określa się wskaźniki sukcesu?
Ogólnie rzecz biorąc, firmy posiadające długi, które są zamknięte, niewypłacalne, posiadające dowody uzasadnione zarzuty oszustwa, są uważane przez branżę windykacyjną za „niezawodne”. Oznacza to, że mają znacznie niższy (prawie zerowy) wskaźnik powrotu do zdrowia. Z tego powodu rachunki opłacalne zwykle nie są uwzględniane, gdy agencja oblicza ich wskaźniki sukcesu w raportowaniu klientom.
Oznacza to, że większość zgłaszanych wskaźników sukcesu jest obliczana poprzez porównanie historii rozliczania przeterminowanych rachunków przez agencję z przypadkami odpisów. Ponadto zgłoszone zostaną dane liczbowe przedstawiające całkowity odsetek wszystkich niespłaconych długów, które agencja faktycznie odzyskała.